ПРОГРАМА ГУРТКА


 ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ

БЕРДЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЦЕНТР ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ. ЄВГЕНІЇ РУДНЄВОЇ

 

 

 

 

 

Схвалено

Протокол засідання МР

БДПУ

від ____________  №

Голова МР

___________/

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ відділу освіти

виконавчого комітету

Бердянської міської ради

від______________ №

Начальник відділу

___________/Наталія ЛАЗУРЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА  З ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНИЙ  напрямок

Настільний ТЕНІС

 

 

3роки навчання

 

 

 

 

 

 

 

Бердянськ, 2021

 


 


УКЛАДАЧ: 
Олійник Наталя Сергіївна, керівник гуртка «Спортивний майданчик» Центру дитячо-юнацької творчості ім. Є.М. Руднєвої відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області.

РЕЦЕНЗЕНТИ:
Будний О.М., старший викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання БДПУ
Паленко І.П., викладач фізичного виховання з настільного тенісу ДНЗ «Бердянський МПЛ»












ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Актуальність навчальної програми пов’язана з тим, що перед позашкільною освітою стоїть завдання з виховання фізично, психічно, морально здорової дитини, адаптованої до сучасного життя. Пропонована програма побудована на основі особистісно-орієнтованого підходу, згідно до умов позашкільного закладу. З розвитком технічного прогресу наші діти все більше віддають перевагу розвагам та іграм, які не потребують рухової активності. Як результатгіподинамія, слабкий фізичний розвиток, що приводить до ослаблення імунної системи та схильності організму дитини до захворювань, втрати здоров’я. Діти – майбутнє нашої держави, і тому першорядне завдання – усіма засобами пропонувати рухливі ігри  та спортивні дисципліни не тільки обдарованим дітям, а усім бажаючим займатися настільним тенісом, чи іншими активними видами спорту.Велике значення має гармонічний розвиток дітей, тренування спостережливості,пам’яті, мислення, які є формою прояву цікавості, допитливості, інтересу.

У програмі враховано основні вимоги, які визначені у Законі України

 «Про освіту», Законі України «Про позашкільну освіту», Законі України «Про охорону дитинства»та листі Інституту інноваційних технологій і змісту освіти № 14.1/10-1685 від 05.06.2013 «Про методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти».

Навчальна програма «Настільний теніс» реалізується в гуртку фізкультурно-спортивного спрямування та розрахована на дітей віком від 7 до 14 років.

Програма адаптована та складена на основі типових програм МОНУ [1], [3].

Мета програми: формування у дітей стійкої мотивації до збереження власного здоров’я, фізичного розвитку та фізичної підготовки через гру в настільнийтеніс.

Завданняпрограми:

·                   сформувати загальн іуявлення про фізичну культуру і спорт;

·                   розвинути основні фізичніякості;

·                   виховати позитивне ставленнядо занять фізичними вправами і стійкий інтерес до занять настільним тенісом;

·                   сформувати почуття патріотизму, волі до перемоги, сміливості, наполегливості, організованості і дисципліни;

·                   популяризувати здоровий спосібжиття.

У вихованців мають сформуватися здоров’язберігаюча,загальнокультурна та соціальна компетентності:

- позитивні моральні і вольові якості;

- ціннісне ставлення до власного здоров’я і здоров’ яоточуючих;

- мотиваціяна здоровий спосібжиття;

- вміння чергувати інтелектуальну та фізичну діяльності;

- почуття патріотизму, волі, сміливості, наполегливості, організованості і дисциплінованості;

- високий рівень загальної культурио собистості;

- здатність працювати в команді;

-дружні відносини в колективі,здатність до взаємодопомоги та самокритики.

Програма розрахована на 3 роки навчання (початковий і основний рівень навчання:

·                   Діти 1 року навчання(початковий рівень) 144 год. на рік, 

здобувачі освіти займаються 2 рази на тиждень по 2 години, кількість дітей-15 осіб  (7-8років);

·                   Діти 1 року навчання (основний рівень) 144 год. на рік,  здобувачі освіти займаються 2 рази на тиждень по 2 години, кількість дітей-15 осіб  (9-11років);

·                   Діти 2 року навчання (основний рівень) 216 год . на рік, здобувачі освіти 3р. на  тиждень по 2 години, кількість дітей-12 осіб  (12-14 років)

Навчання у групах початкової підготовки триває  рік. На цьому етапі відбувається становлення навичок гри, виявляються індивідуальні  особливості дітей, враховуються їх вольові здібності, формуються мотиви їх спортивної діяльності. У групі початкової підготовки вирішуються завдання навчання основних технічних дій та розвиток потрібних якостей. Дітям у цьому віці важко виконувати тривалу монотонну роботу. Саме тому, дуже важливим є проведення занять на високому емоційному рівні, в заняття необхідно включати рухливі ігри з обов'язковим підбиттям підсумків. У цьому віці діти найбільш чутливі до сприйняття завдань на швидкість рухів, швидкість реагування, частоту рухів, здібність до орієнтування в просторі, завдань перебудови рухових дій, ритму. Програма першого року навчання передбачає розвиток у вихованців пізнавального інтересу до занять з настільного тенісу.  Формується зоровий і рухливий образ, рухове вміння.

На 2-3-му роках навчання завдання тренування ускладнюють. Приділяється увага підвищенню спортивної майстерності, фізичної, технічної,тактичної підготовки вихованців. Формуються стійкі навики гри,  вміння грати з партнерами на рахунок, влаштовувати змагання. Вдосконалюються вміння і навички коронних технічних елементів. Свою гру вихованці вже можуть аналізувати. Це сприяє накопичуванню ігрового досвіду. Під час розвитку фізичних якостей робиться акцент на виховання аеробної(загальної) витривалості.Рішення основних завдань повинно здійснюватися під час різноманітних рухливих спортивних ігор і естафет. При цьому вирішується питання розвитку не тільки фізичних, але й психологічних здібностей, потрібних для досягнення успіху в спортивній боротьбі за тенісним столом.

Загальними принципами організації освітнього процесу є: науковість, синтез інтелектуальної і практичної діяльності, індивідуальний підхід, послідовність і поступовість викладення матеріалу.

Програма передбачає проведення занять,самостійної роботи, клубної

роботи,індивідуальних занять, вікторин, змагань, тренувальних занять,турнірів, спарингів, майстер- класів, дистанційного та змішаного навчання.

Усі методи навчання та тренування поділяються на три групи. Вони застосовуються в різних співвідношеннях в залежності від етапу підготовки та конкретних завдань. Кожен метод повинен використовуватись не стандартно, а бути пристосованим до конкретних вимог.

1. Словесні методи - розповідь, пояснення, бесіда; словесні прийоми - вказівки, розпорядження і команди, зауваження,заохочення, оцінка( аналіз всіх дій і результатів). Ці методи дозволяють спрямувати поведінку дітей, виправити чи попередити помилки.

2. Практичні методи базуються на активній руховій діяльності дітей (метод вправ-без суперника,з умовним суперником чи тренажером, тренування з партнером, індивідуальне заняття, змагання).

3. Наочні методи (показ,демонстрація відеоматеріалів, фотографій, малюнків, застосування літератури, посібників, перегляд окремих зустрічей та змагань).Вони застосовуються для активізації зорових відчуттів і створення загального образу, наочного уявлення про техніку, тактику, правила гри.

Формами контролю за результативністю навчання є

- спостереження за вихованцямищодорегулярностівідвідування занять, дисциплінованості, дотриманняетикиповедінки, старанності на тренуваннях (постійно);

-практичні заняття,підсумкові,залікові,атестаційні заняття, опитування, виконання контрольних вправ.

- участь в конкурсах, турнірах, змаганнях різного рівня.

Особливий акцент у змісті програми зроблено на тому, що під час навчання можна застосовувати вправи ігрового характеру(рухливі  ігри) , зокрема — «Сонечко», «Один проти чотирьох», «Двоє проти п’яти», «Карусель», «Потяг» та ін. Це дозволяє задіяти як можна більше вихованців одночасно в навчальному процесі.

Орієнтовний план проведеннязаняття

1.     Вступна частина.Розминка. 10 хв.

                            2.     Підготовча частина. Загальнафізичнапідготовка – 20хв.

3.     Основна частина

·        Спеціальна та прикладнафізичнапідготовкаехніко-тактична підготовка – 25хв.

         ·        Навчальні та рухливіігри – 20хв.

                                                          

4.     Підведення підсумків 5 хв.



Попередження травматизму вихованців забезпечується:

– дотриманням заходів безпеки й санітарно-гігієнічних вимог;

– завдяки правильній організації й методики проведення занять і змагань;

– жорстким контролем за станом спортивного обладнання, захисного спорядження і спортивного одягу вихованців;

– дотриманням високої дисципліни в ході навчальних занять, уважністю увиконанні тренувальних вправ, окремих прийомів і їх елементів.

 

 

Початковий рівень, 1 рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Назва теми

Кількість годин

Теор.

Практ.

Разом

Вступ. Ознайомлення з грою  "Настільний теніс", з планом роботи гуртка.Правила особистої гігієни дітей. Спортивні ігри з м`ячем.

2

 

2

Розділ 1.  Історія розвитку настільного тенісу.Інвентар та обладнання для гриунастільнийтеніс.

2

2

4

1.1. Таємниці  маленького м’яча.

2

2

4

Розділ 2. Танці біля столу, або кроки до перемоги. Стійка. Хватка.

8

20

28

2.1. Хватка ракетки. Їх види.

2

4

6

2.2. Стійка гравця . Видистійок.

2

4

6

2.3. Вправи з набиванням м`яча.

2

10

12

2.4. Жонглюванням'ячемоднією, двома руками. Вправи з м'ячем і ракеткою.Імітаціяударів з ракеткою, без ракетки.

2

2

4

Розділ 3. Подача. Види подач. Поштовх. Правила виконання.

6

16

22

3.1. Техніка виконання подачі зліва . Поштовх.

2

6

8

3.2. Техніка виконання подачі справа.

2

6

8

3.3.Подача по прямій і по діагоналі.

2

4

6

Розділ 4. Прийом м'яча підставкою. Пересування біля столу.Рухливі ігри на пересування і прийом м`яча.

  10

 22

32

4.1. Техніка прийому м`яча підставкою зліва і справа.

2

   6

8

4.2. Пересування біля столу.Їх види. Стрибки,кроки,випади.

4

 12

16

4.3. Рухливіігри на пересування і прийом м`яча. Гра у "Сонечко", гра у ''потяг''

  4

 4

8

Розділ 5. Правила одиночної  гри.

4

10

14

Розділ 6. Види ударів.  Поштовх.Зрізка. Накат.

2

4

6

6.1 Види ударів. Ознайомлення.

2

4

6

Розділ 7. Як тренуватися коли ти один, чи вас двоє? Чи більше?

 6

  8

14

Гра "король та  слуги".Гра у "крутилівку"."Один протичотирьох", "Двоєпротип’яти", "Потяг"

2

12

14

Розділ 8. Ігрова підготовка. Навчальні, тренувальні  ігри на рахунок.

2

18

20

Підсумок

2

 

2

Разом

46

106

144

 

Теми для самостійного опрацювання

 

Назва теми

 

    Ресурс

Кількість годин

Теор.

Практ.

Разом

  Історія розвитку настільного тенісу.

https://tt-maximum.com/index.php?fuseaction=pages.getArticle&Id=107&article=2480&lang=uk

 

1

 

1

Інвентар та обладнання для гриунастільнийтеніс. Спортивні ігри з  м`ячем.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZqF286fHlW8

https://learningapps.org/display?v=pnc2k9qt518

 

1

 

1

Стійка тенісиста. Хватка  ракетки.

Відеопосібник. https://www.youtube.com/watch?v=S6XrYgIMrws

1

 

1

Вправи з набиванням м`яча.

https://www.youtube.com/watch?v=S6XrYgIMrws

1

1

2

Жонглюванням'ячемоднією, двома руками. Вправи з м'ячем і ракеткою.Імітаціяударів з ракеткою, без ракетки.

Відео-урок з настільноготенісу в домашніхумовах. Розминка

https://www.youtube.com/watch?v=x5HUBJiR_8A

1

1

2

Як тренуватися коли ти один? Подачі .

https://www.youtube.com/watch?v=OD-thttps://www.youtube.com/watch?v=95ZFjBuL80o9LSjjdg

 

 

1

1

Правила одиночної  гри.

https://learningapps.org/4522771

 

1

 

1

Комплекс вправ на розвиток стрибучості.

https://www.youtube.com/watch?v=I8NC_tjmSJA

 

1

1

Разом

 

6

4

10

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

Вступ (2 год.)

Ознайомлення з грою настільнийтеніс, з планом роботи гуртка. Правила безпеки життєдіяльності. Укомплектовування  і підготовка  ігрових тенісних ракеток і м’ячів до навчання.  Вимоги до спортивно одягу та взуття.Правила особистої гігієни дітей.

 

Розділ 1.Історія розвитку настільного тенісу. Таємниці  маленького м’яча. Інвентар та обладнання для гри у настільний теніс.(4 год.)

Теоретична частина.  Історія виникнення і  розвитку настільного тенісу. Твої супутники у грі: стіл, форма, м’яч.  Форми  ракеток.   Вибір ракетки. Вибір хватки. Характеристики м’яча. Таємниці маленького м’яча. Характеристика особливості гри, її місце та роль у системі фізичного виховання.

Спортивні ігри з м`ячем. Ознайомлення.

Практична частина. Вправи з м’ячемі ракеткою.  Одна з головних хитрощів - це різноманітні обертання, які можна надавати м'ячузавдяки ракетці.

 

 

Розділ 2. Танці біля столу, або кроки до перемоги. Стійка. Хватка.(28 год.)

Теоретична частина. Стійки, їх види. Перехресні кроки. Хватка  вертикальна і горизонтальна. Варіанти хваток. Фази виконання ударів. Вправи з набиванням м`яча. Балансування з м'ячем. Вправи з двома ракетками. Вправи на столі. Вправи з стіною.

Практична частина. Вибір своєї хватки(вертикальна чи горизонтальна). Відпрацювання стійок(правостороння, лівостороння, нейтральна). Навчитися набивати м`яч в русі та на місці. Тренування способів перехресних кроків. Жонглювання м'ячем однією, двома руками, під ногою. Навчитися  ловити м'яч при підкиданні. Навчитися виконувати імітацію ударів з ракеткою і без ракетки. Метання тенісного м'яча в ціль. Метання в рухому ціль. Перестебни м`яч після удару об стіну. Вправа збий кеглю. Вправи на столі без сітки.

 

Розділ 3. Подача. Види подач. Поштовх. Правила виконання (22год.)

Теоретична частина.Подача-це введення м'яча в гру. Ознайомитись з правилами виконання подачі.  Подачі "маятник", "віяло". Подача є   важливим атакуючим прийомом. Види подач. Техніка виконання. Різні напрямки обертання. Поштовх зліва та справа.

Практична частина. Пригадати стійку тенісиста.Відпрацювати  різні види  подач і різні напрямки обертання м’яча. Подача "маятник", техніка її виконання. Подача техніка її виконання. Подача "віяло", техніка її виконання. Освоїти техніку виконання подачі поштовхом зліва та справа. Подача по - прямій і по-діагоналі. Відпрацювати вміння виконувати удар поштовх. Імітація ударів.

 

Розділ 4. Прийом м`ячапідставкою. Пересування біля столу.  Рухливі ігри на пересування і прийом м`яча(32год.)

Теоретична частина. Техніка прийому м`яча підставкою справа та зліва. Способи переміщення біля столу.  Кроки, пересування, випади.Однокрокові  і двокроковіспособи  пересування. Рухливі ігри.

Практична частина. Прийом м'яча з розворотом ракетки. Відпрацювання стрибків, випадів і кроків ліворуч і праворуч. Навчитися приймати  м`яч способом підставки. Навчити вихованців робити пересування, переміщення біля столу. Вдосконалити вміння пересуватися за допомогою рухливих ігор.Гра у "Сонечко", гра у ''потяг''. Імітація пересувань.

 

Розділ 5. Правила одиночної  гри (14 год.)

Теоретична частина.  Ознайомитись з правилами одиночної гри. 

Практична частина. Засвоїти правила одиночної гри за допомогою показової гри на рахунок. Відпрацювати вміння судити зустрічі.

 

Розділ 6. Види ударів. Поштовх. Зрізка. Накат.(6год.)

Теоретична частина. Класифікація  ударів з верхнім та нижнім обертом.Ознайомлення з ударом зрізка. Зрізка зліва та справа. Правила виконання зрізки. Правильна стійка тенісиста.  Ознайомлення з ударом накат. Накат зліва та справа. Поради що до хватки ракетки.

Практична частина. Відпрацювати поштовх. Ознайомлення знакатомзліва та справа. Ознайомлення зі зрізкоюправоруч і ліворуч.

 

Розділ 7. Як тренуватися коли ти один, чи вас двоє? Чи більше?(14 год.)

Теоретична частина. Коли ти один (перекати м'яча по ракетці,

 балансування з м'ячем, присідати і вставати набиваючи м'яч , дриблінг, вправи біля стіни з відскоком  від підлоги ).Коли вас двоє ( перекат м’яча з ракетки  на  ракетку,  ловля  м'яча  на   ракетку з  льоту) . Коли гравців більше двох

( проведення естафет. Кожна пара грає по своїй діагоналі).

 Гра у "крутилівку". Ускладнення гри y "крутилівку". Гра у "потяг" зі стрибками та віджиманнями.

Практична частина. Відпрацювати вправи з тренувань наодинці, удвох і більше. Відпрацювати рухливі ігри.Гра "король та  слуги".  Відпрацювати гру "

 

Розділ 8. Ігрова підготовка. Тренувальні і навчальні ігри на рахунок(20 год.)

Теоретична частина. Гра '' Двоє проти п'яти", гра "Один проти чотирьох".

Практична частина. Гра на рахунок у парному,одиночному та змішаному розрадах.

 

 

Розділ 9. Підсумок.(2 год.)

Практична частина.Підведення підсумків за рік. Визначення рейтингу спортсменів за підсумками змагань. Завдання для самостійної роботи вдома-загально фізичні вправи.

Навчальний ресурс

1. Відео-урок з настільноготенісу в домашніхумовах. Розминка

https://www.youtube.com/watch?v=x5HUBJiR_8A

2. Спортивні ігри з м`ячем

https://learningapps.org/display?v=pnc2k9qt518

3. Види спорту - кросворд.

https://learningapps.org/display?v=pcak21br316

4. Настільнийтеніс (пінг-понг) Правила гри

https://learningapps.org/4522771

5. Корисне та шкідливе

https://learningapps.org/2067663

6. Прислів'я про спорт

https://learningapps.org/9654135

7. Особиста  гігієна. Знайдіть заховані  слова

https://learningapps.org/699184

8. Теніс для малят Частина 2 - Перші кроки

https://www.youtube.com/watch?v=gIf6DsF5i3I

9. Історія розвитку настільного тенісу.

https://ttmaximum.com/index.php?fuseaction=pages.getArticle&Id=107&article=2480&lang=uk


ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці мають знати і розуміти:

- історію розвитку гри в настільний теніс;

-  основні правила гри в настільний теніс;

-  правила особистої гігієни дітей;

-  правила техніки безпеки на заняттях. 

 

Вихованці мають вміти виконувати:

-розминку;

- пересування в стійці тенісиста;

- подачі та прийом тенісного м’яча;

- гру в одиночному розряді; 

- виконувати поштовх,підставку.

- грати у рухливі ігри у команді.

 

Вихованці мають набути досвід:

- самостійно виконувати розминку

- гри на рахунок

- рухливих ігор у команді.

 

Рівень засвоєння програми

 

Початковий

Достатній

Високий

 

Діти оволоділи  недостатньо знаннями про загальну характеристику гри.  Вправи виконують не достатньо вірно, з помилками.  Основні правила гри не знають.

Вихованці  мають загальне уявлення про гру  настільний теніс, її правила. Можуть виконувати вправи з набиванням м'яча, прийом та подачу м'яча, знають основні правила техніки безпеки на тренуванні.  Орієнтуються у виконанні рухливих ігор.

 

Вихованці  дуже добре оволоділи технічними прийомами гри у настільний теніс. Самостійно виконують розминку, гру на рахунок, знають основні правила техніки безпеки на тренуванні.

 

 

 


 

Основний  рівень, 1 рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Розділ, тема.

Кількість годин

Теоретичних

Практичних

Усього

Вступ. Ознайомлення з грою              “Настільний теніс”, з планом роботи гуртка.

2

-

2

 Розділ 1.  Історія розвитку настільного тенісу.

2

2

4

1.1. Таємниці  маленького м’яча.

2

2

4

Розділ 2. Танці біля столу, або кроки до перемоги. Стійка. Хватка.

10

12

22

2.1. Стійки, їх види.

2

2

4

2.2. Хватка ракетки. Їх види.

2

2

4

2.3.Способи (різновиди) переміщень.

2

4

6

2.4.Варіанти хваток. 

2

2

4

2.5.  Перехресні кроки.

2

2

4

Розділ 3. Подача. Види подач. Правила виконання.

8

14

22

3.1. Техніка виконання

2

2

4

3.2.Види  подач по прямій і по діагоналі.

2

4

6

3.3.Подачі “маятник”,“віяло”.

2

4

6

3.4. Різні напрямки обертання.

2

4

6

Розділ 4. Правила одиночної та парної гри. Правила змагань і суддівство.

8

8

16

4.1. Правила одиночної гри.

2

2

4

4.2. Правила парної гри.

2

2

4

4.3. Кругова система.  Кожен з кожним.

2

2

4

4.4. Олімпійська система. Її недоліки і переваги.

2

2

4

Розділ 5. Види ударів.  Зрізка. Поштовх. Накат.

12

28

40

5.1. Види ударів.

2

-

2

5.2. Зрізка зліва.

2

6

8

5.3. Зрізка справа.

2

4

6

5.4.Поштовх зліва.

1

1

2

5.5. Поштовх справа.

1

1

2

5.6. Накат справа.

2

8

10

5.7. Накат зліва.

2

8

10

Розділ 6. Технічні прийоми: підготовчі,захисні,атакуючі, контратакуючі.

4

8

12

6.1. Підготовчі прийоми.

2

2

4

6.2. Захисні дії.

 

2

2

6.3. Атакуючі прийоми.

2

2

4

 

 

 

 

6.4. Контратакуючи дії

-

2

2

Розділ 7. Як тренуватися коли ти один, чи вас двоє? Гра у «крутилівку». Гра у ''потяг''.

4

6

10

7.1. Коли ти один?

1

1

2

7.2.Коли вас двоє

1

1

2

7.3.Коли гравців більше двох.

-

2

2

7.4.Гра у"крутилівку", Гра у "потяг".

2

2

4

Розділ 8. Тренувальні і навчальні ігри на рахунок.

2

12

14

8.1 Гра '' Двоє проти п'яти", гра "Один проти чотирьох"

2

6

 

8.2. Гра на рахунок у різних розрядах.

 

6

 

Розділ 8. Тренувальні і навчальні ігри на рахунок.

-

14

14

Підсумок

 

2

-

2

Разом

52

92

144

 

Теми для самостійного опрацювання

 

Назва теми

 

       Ресурс

Кількість годин

Теор.

Практ.

Разом

  Історія розвитку настільного тенісу.

https://tt-maximum.com/index.php?fuseaction=pages.getArticle&Id=107&article=2480&lang=uk

https://www.youtube.com/watch?v=KyBdCoF5In8&t=649s

1

 

1

Інвентар та обладнання для гриунастільнийтеніс.

https://www.youtube.com/watch?v=ZqF286fHlW8

https://learningapps.org/display?v=pnc2k9qt518

https://www.youtube.com/watch?v=KyBdCoF5In8&t=649s

1

 

1

Стійка тенісиста. Хватка  ракетки.

Відеопосібник. https://www.youtube.com/watch?v=S6XrYgIMrws

1

 

1

Вправи з набиванням м`яча.

https://www.youtube.com/watch?v=S6XrYgIMrws

1

1

2

Жонглюванням'ячемоднією, двома руками. Вправи з м'ячем і ракеткоюІмітаціяударів з ракеткою, без ракетки.

Відео-урок з настільноготенісу в домашніхумовах. Розминка

https://www.youtube.com/watch?v=x5HUBJiR_8A

1

1

2

Як тренуватися коли ти один?

https://www.youtube.com/watch?v=OD-thttps://www.youtube.com/watch?v=95ZFjBuL80o9LSjjdg

 

 

1

1

Правила одиночної  гри.

https://learningapps.org/4522771

 

1

 

1

Правила парної гри.

 

1

 

1

Підрізка справа та зліва.

Накат справа та зліва. Ознайомлення

https://www.youtube.com/watch?v=KyBdCoF5In8&t=649s

 

 

 

Сила обертання.

https://www.youtube.com/watch?v=nYnzXaTxk6M&list=RDCMUCyDrnTOIodXbnZc1UsQGP1g&index=25

1

 

1

Разом

 

8

3

11

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Вступ (2 год.)

Ознайомлення з грою “настільний теніс”, з планом роботи гуртка. Правила безпеки життєдіяльності. Укомплектовування і підготовка ігрових тенісних ракеток і м’ячів до навчання.  Вимоги до спортивно одягу та взуття.

 

Розділ 1.   Історія розвитку настільного тенісу. Таємниці  маленького м’яча (4 год.)

Теоретична частина.  Історія виникнення і  розвитку настільного тенісу.

Твої супутники у грі: стіл, форма, м’яч.  Форми  ракеток.  Вибір ракетки. Вибір хватки. Характеристики м’яча. Таємниці маленького м’яча. Характеристика особливостей гри, її місце та роль у системі фізичного виховання.

Практична частина. Вправи з м’ячем і ракеткою. Одна з головних хитрощів - це різноманітні обертання, які можна надавати йому ракеткою.

 

Розділ 2. Танці біля столу, або кроки до перемоги. Стійка. Хватка(22 год).

Теоретична частина. Стійки, їх види. Способи переміщення біля столу.Кроки, пересування, випади. Однокрокові і двокрокові  способи  пересування.  Перехресні кроки. Хватка вертикальна і горизонтальна. Варіанти хваток.  Фази виконання ударів. Вправи з м'ячем і ракеткой, зі стіной, з полом. Набивання, жонглювання м'ячем.

Практична частина. Відпрацювання видів хваток(вертикальна і горизонтальна). Відпрацювання стійок(правостороння, лівостороння, нейтральна). Засвоїти способи пересування одно і дво крокові, уміти їх використовувати у грі.

 

Розділ 3.Подача. Види подач. Правила виконання.(22 год.)

Теоретична частина.  Подача-це введення м'яча в гру.  Правила виконання подачі. Подачі “маятник”, “віяло”. Подача є   важливим атакуючим прийомом.  Види  подач. Техніка виконання. Різні напрямки обертання.

Практична частина. Пригадати стійку тенісиста. Імітація удару.Відпрацювати  різні види  подач і різні напрямки обертання м’яча.Подач по- прямій і по діагоналі. Відпрацювати подачі з нижнім та верхнім обертом м'яча. Відпрацювати подачі “маятник”, “віяло”.

 

Розділ 4. Правила одиночної та парної гри(16год.)

Теоретична частина.  Правила одиночної гри. Правила парної гри.

 Олімпійська система. Її  недоліки і переваги. Кругова система. Кожен з кожним.

Практична частина. Засвоїти правила одиночної та парної гри. Ознайомитися з олімпійською системою змагань і круговою системою. Відпрацювати вміння судити зустрічі.

 

Розділ 5. Види ударів.  Зрізка. Поштовх. Накат. (40 год.)

Теоретична частина. Класифікація ударів. Зрізка зліва та справа. Правильна стійка. Послідовність виконання удару з нижнім обертанням. Регулювання  кута нахилу ракетки і місце контакту ракетки з м'ячем. Поштовх. Правила виконання поштовху. Накат зліва та справа. Траєкторія польоту. Накат праворуч - один з основних атакуючих прийомів.

Практична частина. Відпрацювати вміння правильно виконувати подачу і прийом м’яча зрізкою. Відпрацювати вміння виконувати удар поштовх. Відпрацювати накат праворуч і ліворуч.Засвоїти послідовність виконання ударів. Засвоїти правила використання ударів і прийомів гри.

 

Розділ 6. Технічні прийоми. Підготовчі, атакуючі, контратакуючи. (12 год.)

Теоретична частина.Атакуючими називають дії, мета яких - активно виграти очко. Контратакуючи  - атака на атаку. До підготовчих дій, як правило, відносять прийоми, завдання яких - утримуючи м'яч у грі, створити зручну ситуацію. Імітація ударів.

Практична частина. Відпрацювати  у грі підготовчі, атакуючі, контратакуючи дії.

 

Розділ 7. Як тренуватися коли ти один, чи вас двоє? Гра у "крутилівку". Гра у" потяг" (10 год).

Теоретична частина. Коли ти один (перекати м'яча по ракетці, балансування з м'ячем, присідати і вставати набиваючи м'яч , дриблінг, вправи біля стіни з відскоком  від підлоги ).Коли вас двоє ( перекат м’яча з ракетки  на  ракетку,  ловля  м ‘яча  на   ракетку з  льоту) . Коли гравців більше двох ( проведення естафет. Кожна пара грає по своїй діагоналі).

 Гра у "крутилівку". Ускладнення гри y "крутилівку". Гра у "потяг"  зі стрибками та віджиманням.

Практична частина. Відпрацювати вправи з тренувань наодинці, удвох і більше. Відпрацювати рухливі ігри.

 

Розділ 8.Тренувальні і навчальні ігри на рахунок.(14 год.)

Теоретична частина. Гра '' Двоє проти п'яти", Гра "Один проти чотирьох".

Практична частина. Гра на рахунок у парному, одиночному (особистому) та змішаному розрадах.Гра у командах.

 

Підсумок(2год.)

Практична частина. Атестаційне заняття, технічний залік.Підведення підсумків за рік. Визначення рейтингу спортсменів за підсумками змагань. Завдання для самостійної роботи вдома-загально фізичні вправи.

 

Навчальний ресурс

1. Відео-урок з настільноготенісу в домашніхумовах. Розминка

https://www.youtube.com/watch?v=x5HUBJiR_8A

2. Спортивні ігри з м`ячем

https://learningapps.org/display?v=pnc2k9qt518

3. Види спорту - кросворд.

https://learningapps.org/display?v=pcak21br316

4. Настільнийтеніс (пінг-понг) Правила гри.

https://learningapps.org/4522771

5. Корисне та шкідливе

https://learningapps.org/2067663

6. Прислів'я про спорт

https://learningapps.org/9654135

7. Особиста  гігієна. Знайдіть заховані  слова

https://learningapps.org/699184

8. Теніс для малят Частина 2 - Перші кроки

https://www.youtube.com/watch?v=gIf6DsF5i3I

9.Правила гри у настільний теніс

https://www.youtube.com/watch?v=9Fhwt7yjPUw

10. Історія розвитку настільного тенісу.

https://ttmaximum.com/index.php?fuseaction=pages.getArticle&Id=107&article=2480&lang=uk

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ.

Вихованці мають знати:

- історію розвитку гри в настільний теніс;

-  основні правила гри в настільний теніс;

- загальну характеристику гри;

-  правила особистої гігієни дітей;

-  правила техніки безпеки на заняттях. 

Вихованцімають вміти виконувати:

- комплекси вправ на координацію, спритність, гнучкість, силу і витривалість;

- пересування в стійці тенісиста;

- подачі та прийом тенісного м’яча;

- гру в одиночному, парному та змішаних розрядах; 

- виконувати зрізку, поштовх, накат.

 

Вихованці мають набути досвід:

- самостійно виконувати розминку

- гри на рахунок у парному розряді.

- використання технічних прийомів у грі на рахунок.

 

Рівень засвоєння програми

Початковий

Діти оволоділи  недостатньо знаннями про загальну характеристику гри.  Вправи виконують з помилками. Основні правила гри не знають.

 

Достатній

Вихованці  мають загальнеуявлення про гру  настільний теніс, її правила. Можуть виконувати вправи з набиванням м'яча, прийом та подачу м'яча, знають основні правила техніки безпеки на тренуванні. Освоїли гру  на рахунок у парному розряді. Орієнтуються у виконанні рухливих ігор.

Високий

Вихованці  дуже добре оволоділи технічними прийомами гри у настільний теніс. Самостійно виконують розминку, гру на рахунок, знають основні правила техніки безпеки на тренуванні.

 

 

Основний  рівень, 2 рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

 Розділ, тема.

Кількість годин

Теоретич

них

практчних

усього

Вступ

2

-

2

Розділ 1. Історія розвитку настільного тенісу. Таємниці маленького м’яча.

2

 

2

Розділ 2.  Танці біля столу, або кроки до перемоги. Стійка. хватка.

6

10

16

2.1. Стійки, їх види.

2

2

4

2.2. Хватка ракетки. Їх види.

2

2

4

2.3. Способи (різновиди) переміщень.

2

6

8

Розділ 3. Вправи з м’ячем і ракеткою.

4

6

10

3.1. Жонглювання м'ячем.

2

2

4

3.2. Вправи з м’ячем і ракеткою.

2

4

6

Розділ 4. Подача. Правила їх виконання. Види подач. Подача-початок  атаки.

6

10

16

4.1. Подача. Правила їх виконання .

2

2

4

4.2. Види  подач.

2

2

4

4.3. Техніка виконання подач.  Різні напрямки обертання м'яча.

2

2

4

4.4. Подача є   важливим атакуючим прийомом.

-

4

4

Розділ 5. Прийом м'яча.

4

14

18

5.1. Правила прийому  м'яча.

2

8

10

5.2. Стійка при прийомі.

2

6

8

Розділ 6. Правила одиночної гри.

2

8

10

Розділ 7. Правила парної гри.

2

8

10

Розділ 8.  Накат.

4

16

20

8.1. Види ударів.

2

6

8

8.2. Техніка виконання накату справа та  зліва.

2

10

12

Розділ 9. Підрізка.

4

16

20

9.1 . Підрізка зліва та справа.

2

6

8

9.2. Техніка виконання Підрізки.

2

10

12

Розділ 10. Підставка.

4

8

12

10.1.  Техніка виконання підставки.

2

4

6

10.2. Підставка  зліва і справа.

2

4

6

Розділ 11. Як тренуватися коли ти один?

2

6

8   

Розділ 12. Коли вас двоє і більше?

4

14

18

12.1. Гра по-діагоналях. Естафети.

2

8

10

12.2. Рухливі  ігри.

2

6

8

Розділ 13.Рухливі ігри. Гра в "крутилівку", "потяг".

2

8

10  

Розділ  14. Види ударів.

6

14

20   

14.1.  Підготовчі, захисні, атакуючі, контратакуючи.

4

6

10

14.2. Техніка виконання ударівнападаючого і захисника.

2

8

10

Розділ 15. Вибір манери гри. Захист чи напад.

2

8

10

Розділ 16. Тренувальні і навчальні ігри на  рахунок.

2

10

12   

16.1 Гра '' Двоє проти п'яти" в ускладнених умовах або за методом кругового тренування,  гра "Один проти чотирьох".

2

5

 

16.2 Гра на рахунок у різних розрядах.

 

5

 

Підсумок .

2

-

2

 Разом

58

158

216

 

Теми для самостійного опрацювання

 

Назва теми

 

       Ресурс

Кількість годин

Теор.

Практ.

Разом

  Історія розвитку настільного тенісу.

https://tt-maximum.com/index.php?fuseaction=pages.getArticle&Id=107&article=2480&lang=uk

https://www.youtube.com/watch?v=KyBdCoF5In8&t=649s

1

 

1

Інвентар та обладнання для гриунастільнийтеніс.

https://www.youtube.com/watch?v=ZqF286fHlW8

https://learningapps.org/display?v=pnc2k9qt518

https://www.youtube.com/watch?v=KyBdCoF5In8&t=649s

1

1

2

Стійка тенісиста. Хватка  ракетки.

Відеопосібник. https://www.youtube.com/watch?v=S6XrYgIMrws

1

 

1

Вправи з набиванням м`яча.

https://www.youtube.com/watch?v=S6XrYgIMrws

1

1

2

Жонглюванням'ячемоднією, двома руками. Вправи з м'ячем і ракеткою.Імітаціяударів з ракеткою, без ракетки.

Відео-урок з настільноготенісу в домашніхумовах. Розминка

https://www.youtube.com/watch?v=x5HUBJiR_8A

1

1

2

Як тренуватися коли ти один?

https://www.youtube.com/watch?v=OD-thttps://www.youtube.com/watch?v=95ZFjBuL80o9LSjjdg

 

1

1

2

Правила одиночної  гри.

https://learningapps.org/4522771

1

 

1

Правила парної гри.

 

1

 

1

Підрізка справа та зліва.

Накат справа та зліва. Ознайомлення

https://www.youtube.com/watch?v=KyBdCoF5In8&t=649s

1

1

2

Сила обертання.

https://www.youtube.com/watch?v=nYnzXaTxk6M&list=RDCMUCyDrnTOIodXbnZc1UsQGP1g&index=25

1

 

1

Разом

 

10

5

15

 

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Вступ (2 год.)

Вступне заняття. Правила безпеки життєдіяльності . Ознайомлення з планом гуртка. Укомплектовування  і підготовка  ігрових тенісних ракеток і м’ячів до навчання. Твої супутники у грі: стіл, форма, м’яч.  Форми  ракеток.   Вибір ракетки. Характеристики  м’яча.   Вимоги до спортивно одягу та взуття.

 

Розділ 1.   Історія розвитку настільного тенісу(2 год.)

Теоретична частина.  Історія виникнення і розвитку настільного тенісу. Характеристика особливостей гри, її місце та роль у системі фізичного виховання. Таємниці маленького м’яча.

 

Розділ 2. Танці біля столу, або кроки до перемоги. Стійка. Хватка(16 год.)

Теоретична частина. Стійка-це вихідне положення тенісиста.  Класифікація стійок(правостороння, лівостороння, нейтральна). Хватка-це спосіб тримання ракетки. Знати різновиди тримання ракетки(вертикальна і горизонтальна). Способи  пересування. Однокрокові  і багатокрокові  способи пересування. Випади.  Перехресні кроки. Стрибки.

Практична частина. Відпрацювання різних видів стійок. Вміти швидко їх міняти. Оволодіння правильною хваткою ракетки. Вміти тримати ракетку двома способами. Відпрацювання  набивання м'яча двома  способами. Оволодіння базовою технікою роботи ніг. Відпрацювання способів  пересування біля столу. Імітація вихідних для ударів основних позицій - положення ніг, поворот тулуба, форма замаху, положення руки по відношенню до положення ракетки, кисті, передпліччя, плеча.

 

Розділ 3. Вправи з м’ячем і ракеткою(10 год.)

Теоретична частина. Жонглювання м'ячем. Способи набивання. Вправи на рівновагу.

Практична частина. Відпрацювання вправ з м'ячем і ракеткою, дриблінг. Кидки  м'яча правою і лівою рукою об підлогу, партнеру, в тренувальну стінку з ловлею його правою і лівою руками зверху і знизу, перекидання м'яча з однієї руки на іншу, підкидання м'яча правою, лівою сторонами ракетки, двома по черзі. Ходьба по мотузку. Носіння два і більше м'ячів на ракетці.

 

Розділ 4. Подача. Правила їх виконання. Види подач(16 год.)

Теоретична частина.  Подача-це введення м'яча в гру. Правила виконання подачі. Подачі “маятник”, “віяло”. Подача – головний технічний прийом    Одна з головних хитрощів - це різноманітні обертання, які можна надавати м'ячу ракеткою. Види подач  за напрямком обертання м'яча(нижні,верхні, бокові, комбіновані).

Практична частина.. Відпрацювати різні види подач. Подачі захисника, подачі нападаючого.Використання коронної подачі, як атаки.

 

Розділ 5 . Прийом м'яча(18 год.)

Теоретична частина. Правила прийому м'яча. Щоб визначити, яке обертання надано йому при подачі,треба уміти дуже швидко реагувати на м'яч і уважно стежити за напрямком руху ракетки противника в момент її зіткнення з м'ячем. Навчити прийому подач з верхнім обертанням за допомогою атакуючого удару та підставки. Навчити приймати зрізкою і накатом м'ячі з нижнім обертанням.

Практична частина. Відпрацювати  прийом м'яча залежно від напрямку його обертання. Оволодіти навичками швидкого реагування на напрямок руху ракетки. Навчитися розрізняти напрямки обертання м'яч при прийомі. Відпрацювати навички передбачати напрямок руху  м'яча при подачі.

 

Розділ 6. Правила одиночної гри (10 год.)

Теоретична частина. Знати правила гри .

Практична частина. Уміти судити зустрічі.

 

Розділ 7 . Правила парної гри (10 год.)

7.1. Правила парної гри. Олімпійська система.

Теоретична частина. Вихованці повинні знати правила парної  гри, правила змагань. Недоліки і переваги  олімпійської системи.

Практична частина. Уміти судити  парні зустрічі.

 

Розділ 8 .  Накат. (20 год.)

Теоретична частина. Знати класифікацію  ударів. Підготовчі, атакуючі, захисні, контратакуючи. Імітація ударів.   Навчання техніки виконання ударів з бічної позиції, по діагоналі та по прямій. За силою удари повинні відрізнятися-від слабкого до сильного. Знати послідовність виконання накату справа, зліва.

Практична частина. Відпрацьовування  вміння виконання накату по діагоналі і по прямій. Уміти виконувати накат зліва та справа.

 

Розділ 9. Підрізка(20 год.)

Теоретична частина. Що таке підрізка?  Послідовність виконання  удару  з нижнім обертанням. Імітація підрізок ліворуч і праворуч. Навчання швидкої та повільної зрізки. Імітація удару. Володіння технікою виконання зрізки в пересуванні. Поступово знижувати траєкторію польоту і збільшувати обертання м'яча.

Практична частина. Відпрацювання  підрізки  зліва та справа . Контроль  кута нахилу ракетки відносно столу. Прагнути до оволодіння ритмом виконання підрізки(швидко-повільно) як зліва так і справа.

 

Розділ 10. Підставка.(12 год.)

Теоретична частина. Призначення і техніка виконання підставки. Навчання  удару підставкою зліва по діагоналі  та по прямій, поступово збільшуючи силу удару.

Практична частина. Відпрацювання  підставки зліва і справа. Управління темпом ударів. Гра над столом.

 

Розділ 11. Як тренуватися коли ти один?(8 год.)

Теоретична частина.

Тренування  коли ти один (перекати м'яча по ракетці, балансування з м'ячем,  присідати і вставати набиваючи м'яч , дриблінг, вправи біля стіни з відскоком  від підлоги  ).

Практична частина. Уміти застосовувати вправи в процесі тренувань.

 

Розділ12. Коли вас двоє і більше?(18 год.)

Теоретична частина. техніка  гри по-діагоналях. Естафети з ракеткою, м'ячем.

Практична частина. Уміти грати у рухливі ігри  «Сонечко», «Один проти чотирьох», «Двоє проти п’яти»

 

Розділ13. Гра в "крутилівку", "потяг"(10 год.)

Теоретична частина.  Знати правила  рухливих ігор.

Практична частина. Уміти грати у рухливі ігри .

 

Розділ14. Види ударів(20год.)

Теоретична частина. Атакуючими називають дії, мета яких - активно виграти очко. Контратакуючими вважають такі дії, коли на атаку суперника відповідають більш активними діями, намагаючись перехопити ініціативу або виграти очко. До підготовчих дій, як правило, відносять прийоми, завдання яких - утримуючи м'яч у грі, створити зручну ситуацію.Мета захисних дій зі складної ігрової ситуації, коли неможливо зіграти активно, будь-яким способом повернути м'яч на половину столу суперника, не помилитися і в той же час не дати йому можливості атакувати. Знати класифікацію ударів. Гравці нападника стилю - це ті, хто розігрує м'ячі у швидкому темпі, застосовує атакуючі і контратакуючи удари, прагне володіти ініціативою протягом усієї гри. Представники захисного стилю мало ризикують, в основному очікують помилок суперника, дотримуючись точних і стабільних дій, довго розігрують очко. Універсальні гравці - це ті, хто поєднує захисні дії з нападом і контр нападом.

Практична частина. Відпрацьовування  атакуючих, контратакуючи,  підготовчих,захисних ударів. Відпрацювати удари нападника та захисника.
Відпрацювати удари універсальних гравців. Комбінаційна гра.

 

Розділ 15.  Вибір манери гри.  Захист чи напад(10год.)

Теоретична частина. Знати прийоми захисту і нападу.Різноманітностігри.Будь-яка манера гри у настільному тенісі по-своєму добра і ефективна. Кращий захист – це напад.Доцільність захисних і атакуючих ударів.

Практична частина. Відпрацювати засоби і прийоми захисту чи нападу на практиці. Уміти застосовувати їх у грі на рахунок.

 

Розділ 16. Тренувальні і навчальні ігри на  рахунок.(12год.)

Теоретична частина. Гра '' Двоє проти п'яти", в ускладнених умовах або за методом кругового тренування, гра "Один проти чотирьох". Ускладнення гри використанням декілька станцій ( лава, стрибки, скакалка) та з підрахунком очок.

Практична частина. Гра на рахунок у парному, одиночному та змішаному розрадах.Командна гра.

 

 Підсумок(2год.)

Практична частина.Атестаційне заняття, технічний залік. Підведення підсумків за рік. Визначення рейтингу спортсменів запідсумками змагань. Завдання для самостійної роботи вдома-загально фізичні вправи.

 

Навчальний ресурс.

1. Відео-урок з настільноготенісу в домашніхумовах. Розминка

https://www.youtube.com/watch?v=x5HUBJiR_8A

2. Спортивні ігри з м`ячем

https://learningapps.org/display?v=pnc2k9qt518

3. Види спорту - кросворд.

https://learningapps.org/display?v=pcak21br316

4. Настільнийтеніс (пінг-понг) Правила гри

https://learningapps.org/4522771

5. Корисне та шкідливе

https://learningapps.org/2067663

6. Прислів'я про спорт

https://learningapps.org/9654135

7. Особиста  гігієна. Знайдіть заховані  слова

https://learningapps.org/699184

8. 3D мультфільм "Правила гривнастільнийтеніс"

  https://www.youtube.com/watch?v=ZqF286fHlW8&t=33s

9. Онлайн навчання. Фізична культура. Модуль "Настільнийтеніс".

  https://www.youtube.com/watch?v=m2T6RV5u_UE

10. Історія розвитку настільного тенісу.

https://ttmaximum.com/index.php?fuseaction=pages.getArticle&Id=107&article=2480&lang=uk

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці мають знати:

- історію розвитку гри в настільний теніс;

- основні прийоми  техніки гри  і тактичні дії.

-  правила особистої гігієни дітей;

-  основні правила гри в настільний теніс;

-  правила техніки безпеки на заняттях. 

Вихованці мають вміти виконувати:

- комплекси вправ на координацію, спритність, гнучкість, силу і витривалість; - пересування в стійці тенісиста;

- подачі та прийом тенісного м’яча;

- нападаючий удар;

- гру в одиночному, парному та змішаних розрядах. 

Вихованці мають набути досвід:

- самостійно виконувати розминку

- гри на рахунок

- рухливих ігор у команді.

- змагань і суддівства.

Рівень засвоєння програми

Низький

Достатній

Високий

Діти оволоділи  недостатньо знаннями про загальну характеристику гри. Вправи виконують не достатньо вірно, з помилками. Основні правила гри не знають. Не в певній мірі володіють технічними прийомами гри.

Вихованці  мають загальне уявлення про гру  настільний теніс, її правила. Можуть виконувати вправи з набиванням м'яча, прийом та подачу м'яча, знають основні правила техніки безпеки на тренуванні. Освоїли гру  на рахунок в одиночному та  парному розряді. Правильно і самостійно виконують  рухливі  ігри та ігрові  вправи.

Вихованці  дуже добре оволоділи технічними прийомами гри у настільний теніс. Самостійно виконують розминку, гру на рахунок, знають основні правила техніки безпеки на тренуванні. Розрізнять види ударів. Можуть самі судити зустрічі.

 

 

ОРІЕНТОВАНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ.

Обладнання

Кількість

1

Спортивний зал

 

2

Столи тенісні

3

3

Сітки  тенісні

3

4

Ракетки тенісні

12

5

М'ячі тенісні

20

6

Гімнастичні  лавки

2

7

Свисток

1

 

ЛІТЕРАТУРА:

1. Гришко Л.Г.  «Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл» Міністерство молоді та спорту України. Київ  2013г. URL:https://sport.gov.ua/storage/app/sites/16/Sport/Programy_navchalni/2014/1/navchalna-programa-tenis-nastilnii.pdf(дата обращения: 22.03.2021).

2. Навчальна програма для гуртків дитячих закладів оздоровлення та відпочинку «Настільний теніс» Коломоєць Г.А.URL:https://zpo.ucoz.ua/Programu_/Fizkylt_sport/nastilnij_tenis.pdf(дата обращения: 22.02.2021).

3. Марусин В.Ю. «Настольныйтеннис для всех».Киев.  Здоровьеизд. 2  2009г.URL:http://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/7104/1/%d0%bd.%d1%82..pdf(дата обращения: 02.02.2021).

4.  Навчальні програми з позашкільної освіти для гуртківдитячихзакладівоздоровлення та відпочинку.URL: :https://drive.google.com/file/d/1Qb8jN9Jj1-p_Fu0-ufbR9KQrkkiZoAb-/view(дата обращения: 02.03.2021).

5. Зюзь В.М Основи багаторічної підготовки в настільному тенісі: предпочатковий, початковий, попередньобазовий етапи (6-14 років) //36 Науковий часопис НПУ ім.М.П Драгоманова - серія 15, випуск 2 Теорія та методика навчання: фізична культура і спорт,2005.-С.85-90  URL:http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/21629/1/Maleniuk.pdf(датаобращения: 20.03.2021).

6.  Шпрах С. «У менясекретовнет» Техника . Приложение№1 к журналу«Настольныйтеннис», Москва 2005г. изд.3 URL:https://ttennis-luga.ucoz.ru/files/TTSprah.pdf(дата обращения: 20.04.2021).

7. Барчукова Г.В. «Настольныйтеннис» Физкультура и спорт . Изд.2  2008г.URL:https://www.twirpx.com/file/1165745/(дата обращения: 06.03.2021).

8. Барчукова Г.В.«Теория и методика настольноготенниса» учебник для студ. высш. учеб. заведений / Г.В. Барчукова, В.М.М. Богушас, О.В. Матыцин; под ред. Г.В. Барчуковой. - М.: Издательский центр "Академия", 2006г.  URL:https://ttennis-luga.ucoz.ru/files/TT_Teoria_i_Met.pdf(дата обращения: 29.03.2021).

9. Ребрина А. « Настільний теніс». Перший рік навчання. Методичний посібник.Изд. Літера 2010р. URL:file:///C:/Users/Nataly/Downloads/110246-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-234477-1-10-20170918.pdf(датаобращения: 07.03.2021).

10.Ребрина А. «Настільний теніс». Другий рік навчання. Методичний посібник.Изд. Літера 2010р.

11. Калінін Ю.О. Програма факультативу ( гуртка, секції) «Настільний теніс» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2010-2011р. URL:

http://pervomayskschool9.edukit.mk.ua/Files/downloads/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%20%D0%9D%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%96%D1%81.pdf(дата обращения: 24.03.2021).

12. Ребрина А. А. «Роль та місце настільного тенісу в системі спортивних ігор школярів» / А. А. Ребрина, Г. А. Коломоєць, В. В. Деревянко // Фізичне виховання в школі. – 2011. – №5 – С. 17-19.

13. Фізична культура в школі: методичний посібник за загальною ред. С.МДятленка - К.:Літера ЛТД, 2009. - 176 с. URL: http://kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/13/2013/11/%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%B8%D1%87.-%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82..pdf(дата обращения: 07.03.2021).

 

 

 


 

Додаток 1

Методичні рекомендації

 

Настільний теніс - це спортивна гра, в якій беруть участь двоє або четверо гравців. У настільний теніс діти можуть грати і в приміщенні і на відкритому повітрі.

Основними методичними прийомами навчання дітей грі в настільний теніс є показ, пояснення, запитання, вказівка, оцінка дій, заохочення, приклад іншої дитини. Основну увагу слід звертати на емоційний настрій дітей. Тривалий показ рухів та пояснення можуть знизити бажання дітей діяти самостійно, тому потрібно постійно підтримувати їхній позитивний емоційний стан, що стимулюватиме їх до більш старанного виконання завдань.

У настільному тенісі надзвичайно важливі спеціальні фізичні якості, такі як витривалість, концентрація уваги  в поєднанні зі швидкістю, спритністю рухів. Гравець повинен робити все швидко: оцінювати обстановку, реагувати на дії суперника, стартувати, робити замах, пересуватися тощо. Тільки за наявності зазначених якостей він може досягти успіхів під час гри.

Під час проведення ігрових занять весь комплекс освітніх завдань вирішується за допомогою спеціально підібраних рухливих ігор з елементами настільного тенісу. Вони частіше проводяться з метою закріплення і вдосконалення набутих техніко - тактичних умінь і навичок.

Основними вимогами до планування і проведення навчально - тренувальних занять з настільного тенісу є поступове збільшення тренувального навантаження в підготовчій частині заняття, виконання найбільш складних завдань в основній частині, та поступове зниження навантаження в завершальній частині.


 

Додаток  2

Ігри та змагальні форми вправ

Для того, щоб заняття проходило цікавіше,треба використовувати різноманітні ігри та всі можливі змагальні форми вправ. Такі вправи сприяють досягненню мети, навчають боротися за перемогу  від початку до кінця. Це можуть бути звичайні ігри на рахунок аби виконання тренувальних завдань з рахунком.

1. «Сонечко». Гравців може бути кілька, але не менше трьох. Усі, хто бере участь у грі, рухаються навколо столу, за чергою відбиваючи м’яч. Вводять м’яч у гру з того боку, де розташовано більше гравців. Відбивши м’яч, треба перейти на інший бік столу, дочекатися своєї черги, знову відбити м’яч і знову перейти на інший бік. Гру проводять, як правило, з вибуванням: якщо гравець помилився, то вибуває з гри. Але можна грати й до трьох, п’яти тощо. помилок. Чим менше гравців залишається, тим швидше необхідно рухатися. Коли біля столу залишаються двоє, то вони, стоячи як завжди, розігрують очко або декілька очок і навіть партію – за домовленістю, і той, хто виграв, вважається переможцем у цій грі. Грати можна, рухаючись за годинниковою стрілкою або проти неї, відбиваючи м’яч одним ударом у певному напрямку. Можна також домовитися про спосіб пересування: приставними кроками, стрибками на обох ногах, стрибками на одній нозі тощо. Гру можна ускладнити: гравці відбиватимуть м’яч лише двома ракетками, що лежать на столі – гравець повинен узяти ракетку, відбити м’яч і знову покласти на середину задньої лінії столу, щоб наступному гравцю було зручно її взяти.

2.  «Двоє проти п’яти». На одному боці двоє гравців відбивають м’яч за чергою, як у парній грі, а на іншому боці команда з п’яти гравців (можна більше або менше) також по черзі відбиває м’яч і пересувається в кінець колони, звільняючи місце наступному гравцю.  Завдання можуть бути різні – від простого (одноходового) до складного (комбінації в 2-3 ходи). Гра ведеться на рахунок до заздалегідь обумовленого часу.  Переможця визначають як у парі, так і в команді. Ними вважають тих гравців, які до закінчення гри зробили менше помилок, тобто набрали менше очок. Вони утворюють нову пару, і гру починають знову.

 3. «Один проти чотирьох». Ця гра дуже корисна для закріплення техніки пересування. Один гравець відбиває м’яча по діагоналі праворуч, на іншому боці партнери відбивають м’яч, рухаючись праворуч по колу, оббігаючи м’яча або стільці. Коли м’яч відбивають по діагоналі вліво, напрямок бігу міняється. Гру ведуть на рахунок до заздалегідь обумовленого часу. Гравець команди, який набрав менше очок, займає місце на протилежному боці столу.

 4. «Двоє проти п’яти» в ускладнених умовах або за методом  тренування по колу. З одного боку столу два гравці чергуються, виконуючи удари як у парній грі, а на іншому – п’ять гравців пересуваються по колу в ускладнених умовах – переступаючи через лаву. 

Гру можна ще більше ускладнити: гравці при пересуванні повинні пройти декілька « станцій», наприклад – віджатися від підлоги, підстрибнути кілька разів угору ( можна зі скакалками), пролізти під столом тощо. «Станції» при цьому треба розташовувати так, щоб гравці рухалися по колу, не заважали один одному при виконанні вправ і встигали підійти до столу та виконати удар.

 



Комментариев нет:

Отправить комментарий